Klachten bereikbaarheid en locatie

Beste patiënten,

Wij krijgen veel klachten van patiënten, met name over onze bereikbaarheid en onze locatie.

De bereikbaarheid is verminderd omdat wij de hele dag, non stop, overspoeld worden door telefoontjes. Naast de zorgvragen wordt er woede, ongerustheid en zelfs agressie geuit.

De woede, ongerustheid en zelfs agressie raakt ons enorm en gaat ons erg van het hart!

Natuurlijk begrijpen wij al deze emoties.

Jullie vertrouwde huisarts(en) van praktijk de Wormer zijn immers onverwachts niet meer werkzaam. 

Dan ook nog een nieuwe locatie én andere zorgverleners. Dat is een enorme schok!

De volgende vragen worden veel aan ons gesteld;

Waarom nemen andere huisartsenpraktijken ons niet aan?

Het is een landelijk probleem; tekort aan huisartsen, personeel en huisvesting.

Helaas heeft ook Hoofddorp met dit probleem te maken. 

Collega huisartsenpraktijken zitten daarom overvol met patiënten. Zij hanteren noodgedwongen een patiëntenstop.

Waarom is praktijk Nguyen per juli 2023 naar Hydepark verhuisd?

Huisartsenpraktijk Nguyen (nu Medisch Centrum Hydepark) was gedurende enkele jaren, gevestigd op de Hoofdweg. 

Wij moesten binnen 1 jaar wijken, voor een geplande nieuwbouwwijk.

De stress dat dit teweeg bracht is enorm, er is namelijk in Hoofddorp geen geschikte locatie!

Geen huisvesting betekent immers geen huisartsenzorg voor de patiënten.

Waarom locatie Hydepark?

Huisvesting is schaars. Daarom zijn wij zo enorm blij dat het toch gelukt is met deze locatie Hydepark.

Locatie Hydepark is toch niet geschikt?

Locatie Hydepark is voor vele patiënten van praktijk Nguyen én praktijk de Wormer wat uit de buurt.

Daarnaast wordt er ook nog eens in Hydepark volop gebouwd. 

Dat is allemaal waar!

Maar we kunnen op deze locatie  wel de zorg blijven voortzetten voor onze patiënten. 

Kunt u zich voorstellen hoe blij wij daarom zijn met deze locatie in Hydepark?

Waarom praktijk de Wormer op locatie per 01 oktober 2023 in Hydepark?

Wij begrepen als geen ander, de situatie van onze collega, praktijk de Wormer.

Zij moesten binnen 9 maanden weg uit het gebouw. Daarnaast hadden zij langdurig te maken met personeelstekorten. 

Om de Huisartsenzorg voor de patiënten van praktijk de Wormer te waarborgen, is de oplossing bedacht om ook deze praktijk onder te brengen op onze locatie in Hydepark.

Waarom is praktijk de Wormer niet meer werkzaam op locatie Hydepark?

De huisarts(en) en hun team hebben langdurig onder grote druk gestaan. Dit naast de verhuizing én samenvoeging met een nieuw team.

Dat heeft hun doen besluiten per direct te stoppen.

Wat betekent dit voor ons team Medisch Centrum Hydepark?

Ons team van Medisch Centrum Hydepark, moet nu in korte tijd 2 praktijken voorzien van huisartsenzorg.

Dit doen wij natuurlijk met heel ons hart, wij willen er voor iedereen zijn!

Maar u kunt zich misschien wel voorstellen dat het ook voor ons even schakelen is?

Waarom is Medisch Centrum Hydepark moeilijk telefonisch te bereiken?

Al reeds benoemd, wij krijgen dagelijks vele boze, verdrietige en zelfs agressieve telefoontjes. Daarnaast komen patiënten verhaal halen in de praktijk aan de balie.

Ons team begrijpt al deze emoties maar het valt voor ons niet mee om dagelijks hiermee te maken te krijgen.

Hoe kan de telefonische bereikbaarheid worden verbeterd?

Wij doen enorm ons best te zoeken naar oplossingen.

Maar wij hebben ook jullie hulp hard hiervoor nodig.

Om de bereikbaarheid te verbeteren, vragen wij alle patiënten daarom het volgende:

U wilt een afspraak? 

Bel dan tussen 08:00-11:30 uur.

En probeer de gesprekken kort te houden.

Heeft u andere vragen? 

Bel dan tussen 13:30-15:30 uur.

Op dat tijdstip hebben de assistentes wat meer tijd voor u.

Als iedereen zich hieraan houdt, zal dit de bereikbaarheid bevorderen.

U kunt voor vragen ook ons mailen; info@praktijk-nguyen.nl.

Daarnaast kunt U gebruik maken van onze online platform Mijngezondheid.net.

Ik ben niet goed met internet, hoe kan ik toch gebruik maken van Mijngezondheid.net?

Vraag dan iemand welke u vertrouwd, om dit online voor u te regelen (zoon en/of dochter). 

Dan hoeft u niet zo lang te wachten aan de telefoon!

Wij hopen dat u begrijpt dat wij begrip hebben voor uw situatie maar vragen ook uw begrip, voor onze situatie.

Met vriendelijke groet,

Team Medisch Centrum Hydepark